Věda a výzkum
Výzkum považujeme za neoddělitelnou součást naší práce. Hledáme odpovědi na otázky základního i aplikovaného výzkumu. Zaměřujeme se na témata ze sociální, vývojové a pracovní psychologie, metodologie, psychometriky a psychologické diagnostiky. Zkoumáme různé aspekty psychoterapie, nových médií, zdraví a sexuality, občanství.
Jsme členy různých mezinárodních vědeckých společností, pořádáme pravidelně odborné konference a snažíme se o našich zjištěních informovat nejen odbornou, ale i širokou veřejnost. Těsně spolupracujeme s dalšími výzkumnými institucemi, orgány státní zprávy, vydavateli psychodiagnostických metod a dalšími komerčními subjekty.
Věda a výzkum nás prostě baví.
Výzkumné instituty
Katedra psychologie je u nás koncipovaná primárně jako výukové pracoviště, psychologický výzkum je proto realizován primárně na samostatných výzkumných institutech, které jsou však s naší katedrou personálně úzce propojené: Institut pro psychologický výzkum (INPSY, pod který spadá ještě Centrum pro výzkum psychoterapie) a Interdisciplinární výzkum internetu a společnosti (IRTIS). Protože vysokoškolské vzdělávání je neoddělitelně spjaté s výzkumem, většina pracovníků katedry má část svého úvazku rovněž na některém z výzkumných institutů.
Při katedře psychologie vycházejí celkem tři odborné peer-review časopisy.
Cyberpsychology je jediným impaktovaným časopisem na celé Masarykově univerzitě v databázi Web of Science - jde zároveň o nejlépe hodnocený sociálně-vědní časopis v České republice, který současně patří mezi 25 % časopisů s nejvyšším impakt faktorem v oblasti "sociálních věd" a "komunikace" (Q1) podle databáze Scopus.
Časopis Psychoterapie je indexován v databázi Scopus. Testfórum je zařazen do databáze ERIH+.
„Již na bakalářské úrovni studia mě na katedře psychologie FSS nadchl důraz na kritické myšlení, ověřování stávajících a vytváření nových poznatků. Proto jsem ani neuvažovala, že bych se na magistra hlásila jinam. Magisterský program mě nyní utvrzuje v tom, že jsem neudělala chybu. Užívám si jak prakticky zaměřené předměty, tak předměty, které mě připravují na výzkumnou činnost. Díky takovému vzdělání mám pocit, že budu po škole dobře připravená pro praxi.“
Bc. Lenka Knapová
Studentka